Откривање на знаење, предвидување и прогноза користејќи биомедицински податоци
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Откривање на знаење, предвидување и прогноза користејќи биомедицински податоци Knowledge discovery, prediction and prognosis using biomedical data |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_058 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Софтверско инженерство, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Дејан Ѓорѓевиќ проф. д-р Ѓорѓи Маџаров ворн. проф. д-р Иван Китановски проф. д-р Ивица Димитровски ворн. проф. д-р Катарина Тројачанец Динева проф. д-р Сузана Лошковска |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Напредокот во медицината и генетиката, како и брзата еволуција на технологијата, континуирано го зголемуваат количеството на генерирани биомедицински податоци во клиничките и истражувачките центри. Се произведуваат различни типови податоци, вклучувајќи медицински слики, генетски маркери, резултати од когнитивни тестови, резултати од крв итн. Сите тие треба да бидат ефикасно организирани, складирани, анализирани и репрезентирани со цел да се обезбеди полесен и посоодветен пристап до нив, како и да се овозможи употреба од тие податоци за откривање на знаење, предвидување и прогноза. Ова може да ги поддржи, па дури и да ги подобри дијагностичките и терапевтските процеси. Брзиот развој во областа на машинското учење има значајно влијание во биомедицинскиот домен, каде големата разновидност на задачи и типови податоци отвора простор за примена на алгоритми за машинско учење и користење на нивните придобивки. Курсот има за цел да им овозможи на студентите да стекна способност да поставуваат и одговараат значајни клинички прашања, да ги користат најрелевантните методи и примени на ML во биомедицината и здравството, манипулација и анализа на (големи) податочни множества, означување и индексирање на неструктурирана содржина, откривање на клинички релевантно знаење, интелигентно инженерство на обележја, идентификување кои податоци и алгоритми обезбедуваат најдобро предвидување и/или прогноза, да овозможат поддршка во процесот на дијагностицирање и терапевтски третмани на различни начини.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Организација и употреба на клинички податоци. Стратегии за откривање знаење од медицински набљудувања. Медицински слики - како основен дел од многу медицински дисциплини. Алгоритми и стратегии засновани на и соодветни за медицински слики, предизвици и можни решенија. Временски серии од структурирани податоци. Извлекување клинички моќно знаење од структурирани медицински временски серии, справување со предизвиците, анализирање и наоѓање можни решенија. Податоци што недостасуваат. Дефинирање на фактори на ризик и употреба на информации за развивање препораки за превенција. Дијагноза и прогноза - наоѓање дијагностички биомаркери и биомаркери за прогноза. Анализа на реакција на третманот. |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
0 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
NULL |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|