Линеарно програмирање
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Линеарно програмирање Linear Programming |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_060 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Методија Јанчески |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на курсот е студентите да се запознаат со математичката теорија на линеарното програмирање, со пресметувачките аспекти и најпопуларните практични примени на линеарното програмирање. По завршување на курсот кандидатите: ќе имаат продлабочени знаења за повеќе различни алгоритми на линеарното програмирање и ќе бидат оспособени за решавање на широк спектар задачи од областа на економските и техничките истражувања, од практиката на планирањето и организацијата на производство и од управување на системи поврзани со наоѓање најмала (или најголема) вредност на некоја функција од голем број на променливи.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: 1. Елементи од теоријата на конвексни полиедри (конвексни множества, пар заемно-дуални системи линеарни равенки и неравенки, конвексни конуси, конвексни многустрани конуси, конвексни многустрани множества, конвексни полиедри) 2. Задача на линеарното програмирање (ЛП) (еквивалентна форма на ЛП задачата, допустлива област, екстремални програми, стандарден вид на ЛП-задача, базни програми, геометриска интерпретација на ЛП-задачата во Rn и Rm) 3. Симплекс метод (основни теореми на методот симплекс, симплекс алгоритам, наоѓање почетна базна програма, дегенерација и цикл, лексикографски облик на методот симплекс, модифициран симплекс алгоритам) 4. Дуалност во линеарното програмирање (дефиниција на пар заемно-дуални ЛП-задачи, основна теорема во дуалноста, функција на Лагранж за парот заемно-дуални ЛП-задачи, дуален симплекс алгоритам, наоѓање почетно дуално допустливо решение, економска интерпретација на парот заемно-дуални задачи, матрични игри и дуалност) 5. Специјални ЛП-задачи и методи (класична транспортна задача, правило на северозападниот агол, решение на класична транспортна задача, варијанти на транспортната задача, ЛП задача со блок-структура, постоптимални задачи, параметарски задачи) 6. Дискретно програмирање (примери на целобројни задачи, методи на отсекување, дискретен алгоритам, цикличен алгоритам, приближни методи, адитивен алгоритам, алгоритам на Белман) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби, тимска работа, студии на случај, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. Покрај методот на усно излагање, ќе се применуваат активните методи на учење како: метод на проблемска настава, метод на проектна настава, метод на истражување, метод на самостојна работа и други. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
50 + 30 + 20 + 40 + 40 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
50 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
40 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
20 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
40 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
20 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
40 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
50 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|