Длабоко учење за обработка на природните јазици
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Длабоко учење за обработка на природните јазици Deep learning for natural language processing |
|||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_w_028 |
|||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Управување во информатички технологии, |
|||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
|||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Соња Гиевска |
|||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на предметот е студентот да се запознае со модерните техники на длабоко учење за разбирање на природните јазици и генерирање на текст. По завршување на предметот, студентот ќе биде оспособен за избор и примена на соодветна длабока невронска архитектура за проблемите од областа.
|
||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Дел од темите се посветени на запознавање на студентот со предизвиците и постигнувањата во областа на обработка на природните јазици: Моделирање на природните јазици. Афективна анализа. Детекција на антисоцијални појави на веб (пр. навредлив говор, лажни вести, говор на омраза и со предрасуди). Машински превод. Генерирање на текст со примена за сумирање на документи, разговорни-дијалог агенти, одговори на прашања и промена на стилот на текст. Анализа и толкување на системи за разбирање и генерирање на текст. Преиспитување на етички и морални апсекти во системите за обработка на природните јазици. За решавање на проблемите од областа ќе бидат користени модерни техники од областа на длабоко учење: длабоки невронски мрежи со внимание, генеративни спротивставени мрежи, граф-невроснки мрежи, трансформер архитектури, трансфер на учење и учење со поттикнување. |
||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, студија на случај, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
|||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
0 часови |
|||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
|||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.1 до 15.2, и 16.1 до 16.3 |
|||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонск и англиски |
|||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Механизми на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|