Современи трендови за паралелно процесирање

Современи трендови за паралелно процесирање

1.

Наслов на наставниот предмет

Современи трендови за паралелно процесирање

Contemporary trends in parallel processing

2.

Код

m23_s_057

3.

Студиска програма

Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Интернет технологии и сајбер безбедност, Пресметување во облак,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

ворн. проф. д-р Владимир Здравески

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Овој предмет е наменет да се стекнат вештини и знаења за современите тренодви кај параленото процесирање, гридови, пресметување со високи перформанси и пресметување во облак. Предметот има теориска и практична примена со цел да се исползуваат перформансите на постојните архитектури и да се обезбедат можности за воведување на паралелно пресметување. Компетенции По успешното завршување на овој предмет, студентот ќе биде во состојба да: Знаење и разбирање - Студентот ќе бидат во состојба:  јасно да ги спознае влијанието на апстракцијата, моделирањето и примената на паралелното процесирање;;  критички да ги дискутира и истражува клучните концепти кај системите за паралелно пресметување засновани на архитектури со споделена меморија и дистринбуирани системи, модели, методи и техники;;  критички да ги дискутира и истражува архитектонските и дизајнирачките можности, со можност да се генерира соодветно најдобра метода и техника за исползување на перфомансите на системот;; Интелектуални вештини - Студентите ќе бидат во можност да:  анализираат различни паралелни архитектури и да ги идентификуваат битните релевантни карактеристики  пронајдат сличности и разлики меѓу различните техники за паралелно програмирање  да применат практични вештини и покажат знаење за програмирање со примена на паралелно процесирање. Практични вештини - Студентот ќе биде во можност да:  ги употреби познатите паралелни методи и техники за програмирање;;  најде паралелно решение со најдобри перформанси за поставените проблеми;;  постави, конфигрира и користи систем за пресметување во облак

11.

Содржина на предметната програма:


Архитектури за паралелно процесирање  Пероформанси и карактеристики на паралелните системи  Алгоритми и структури за паралелно процесирање  Концепти за паралелно процесирање и перформанси  Конкурентни процеси  Примери на програми кои ги исползуваат перформансите на повеќе јадра  Паралелно програмирање на процесори со споделена меморија Open MP  Паралелно програмирање кај дистрибуирани процесори MPI  Процесорски полиња и мапирања на алгоритми, систолични полиња, процесорски полиња, податочно проточни системи

12.

Методи на учење:


Предавања, вежби, самостојна работа, проектни задачи, семинарски работи

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 30 + 30 + 45 + 45 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

30 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

45 часови

16.2.

Самостојни задачи

30 часови

16.3.

Домашно учење

45 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

0 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

45 бодови

17.3.

Активности и учење

0 бодови

17.4.

Завршен испит

0 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

реализирани 15.1 и 15.2

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски или англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

интерна евалуација и анкети, според модел образложен претходно

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

6888

0

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година