Современи трендови за паралелно процесирање
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Современи трендови за паралелно процесирање Contemporary trends in parallel processing |
||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_057 |
||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Интернет технологии и сајбер безбедност, Пресметување во облак, |
||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Владимир Здравески |
||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Овој предмет е наменет да се стекнат вештини и знаења за современите тренодви кај параленото процесирање, гридови, пресметување со високи перформанси и пресметување во облак. Предметот има теориска и практична примена со цел да се исползуваат перформансите на постојните архитектури и да се обезбедат можности за воведување на паралелно пресметување. Компетенции По успешното завршување на овој предмет, студентот ќе биде во состојба да: Знаење и разбирање - Студентот ќе бидат во состојба: јасно да ги спознае влијанието на апстракцијата, моделирањето и примената на паралелното процесирање;; критички да ги дискутира и истражува клучните концепти кај системите за паралелно пресметување засновани на архитектури со споделена меморија и дистринбуирани системи, модели, методи и техники;; критички да ги дискутира и истражува архитектонските и дизајнирачките можности, со можност да се генерира соодветно најдобра метода и техника за исползување на перфомансите на системот;; Интелектуални вештини - Студентите ќе бидат во можност да: анализираат различни паралелни архитектури и да ги идентификуваат битните релевантни карактеристики пронајдат сличности и разлики меѓу различните техники за паралелно програмирање да применат практични вештини и покажат знаење за програмирање со примена на паралелно процесирање. Практични вештини - Студентот ќе биде во можност да: ги употреби познатите паралелни методи и техники за програмирање;; најде паралелно решение со најдобри перформанси за поставените проблеми;; постави, конфигрира и користи систем за пресметување во облак
|
|||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Архитектури за паралелно процесирање Пероформанси и карактеристики на паралелните системи Алгоритми и структури за паралелно процесирање Концепти за паралелно процесирање и перформанси Конкурентни процеси Примери на програми кои ги исползуваат перформансите на повеќе јадра Паралелно програмирање на процесори со споделена меморија Open MP Паралелно програмирање кај дистрибуирани процесори MPI Процесорски полиња и мапирања на алгоритми, систолични полиња, процесорски полиња, податочно проточни системи |
|||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, вежби, самостојна работа, проектни задачи, семинарски работи |
|||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 30 + 30 + 45 + 45 = 180 часа
|
||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
30 часови |
||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
45 часови |
||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
0 бодови |
||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани 15.1 и 15.2 |
||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски или англиски |
||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
интерна евалуација и анкети, според модел образложен претходно
|
||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|