Теорија на кодирање и примени

Теорија на кодирање и примени

1.

Наслов на наставниот предмет

Теорија на кодирање и примени

Coding theory and applications

2.

Код

DCS-I-05

3.

Студиска програма

Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Софтверско инженерство, Статистика и аналитика на податоци, Статистика и аналитика на податоци, Безбедност, криптографија и кодирање, Безбедност, криптографија и кодирање,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Зимски

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

ворн. проф. д-р Александра Поповска Митровиќ ворн. проф. д-р Наташа Илиевска проф. д-р Верица Бакева

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Главна цел на теоријата на кодирање е пронаоѓање на кодови кои обезбедуваат брз и коректен пренос низ канал со шум. Различни кодови се оптимални во различни примени. Целта на курсот е запознавање со основните кодови кои откриваат и поправаат грешки и нивната практична примена.

11.

Содржина на предметната програма:


- Вовед во кодови кои поправаат грешки и нивна примена. - Линеарните кодови. Кодирање и декодирање кај линеарнитe кодови. - Хамингонови кодови. Циклични кодови. - Кодови на Рид-Милер и кодови на Рид-Соломон. - Кодови што откриваат грешки и CRC кодови.

12.

Методи на учење:


Предавања, проекти, дискусии, работилници

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

60 + + 45 + 45 + 30 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

60 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

45 часови

16.2.

Самостојни задачи

45 часови

16.3.

Домашно учење

30 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

0 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

45 бодови

17.3.

Активности и учење

0 бодови

17.4.

Завршен испит

50 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани активности 15, 16

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Механизам за интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

7770

Huffman, W.C., Pless, V.

Fundamentals of Error-Correcting Codes

Cambridge University Press

2003

7771

Hill, R.

A First Course of Coding Theory

Oxford Univetsity Press

1990

7772

Moreira, J.C., Farell, P.G.

Essentials of Error-Control Coding

John Wiley&Sons, Ltd

2006

7773

Roth R.

Introduction to Coding Theory

Cambridge University Press

2006

7774

R. J. McELIECE

The Theory of Information and Coding

Cambridge University Press

2004

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година