Теорија на кодирање и примени
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Теорија на кодирање и примени Coding theory and applications |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
DCS-I-05 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Софтверско инженерство, Статистика и аналитика на податоци, Статистика и аналитика на податоци, Безбедност, криптографија и кодирање, Безбедност, криптографија и кодирање, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Александра Поповска Митровиќ ворн. проф. д-р Наташа Илиевска проф. д-р Верица Бакева |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Главна цел на теоријата на кодирање е пронаоѓање на кодови кои обезбедуваат брз и коректен пренос низ канал со шум. Различни кодови се оптимални во различни примени. Целта на курсот е запознавање со основните кодови кои откриваат и поправаат грешки и нивната практична примена.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: - Вовед во кодови кои поправаат грешки и нивна примена. - Линеарните кодови. Кодирање и декодирање кај линеарнитe кодови. - Хамингонови кодови. Циклични кодови. - Кодови на Рид-Милер и кодови на Рид-Соломон. - Кодови што откриваат грешки и CRC кодови. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, проекти, дискусии, работилници |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60 + + 45 + 45 + 30 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
50 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15, 16 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Механизам за интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|