Дизајн на дигитални кола
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Дизајн на дигитални кола Digital circuit design |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L2W041 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Компјутерско инженерство, Компјутерско инженерство, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 1 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Сашо Граматиков |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со основните методи за анализа и дизајн на логички кола и логички мрежи, како комбинациони така и секвенцијални кола, регистри и бројачи.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Бројни системи со основа r и конверзија. Аритметички операции во бинарен броен систем. 2. Претставување на броеви со знак со комплементи (DC и RC комплемент). Аритметички операции со комплементи. 3. Бинарни кодови, тежински кодови, BCD, Грејов код. Кодови за детекција на грешки. Кодови за корекција на грешки (Хамингов код) 4. Булова алгебра 5. Прекинувачки функции. Минтерми и макстерми. Логички порти. Нивоа на интегираност 6. Минимизација на прекинувачки функции со Карнови мапи и Квин Меклавски 7. Анализа и дизајн на комбинациони логички кола 8. Мултиплексери, демултиплексери, кодери, декодери, ROM и програмибилни логички низи 9. Синхрони секвенцијални кола (флип-флопови, лечеви) 10. Анализа на секвенцијални кола. Равенки на состојба. Табела на состојба. Секвенцијални кола од Милиев и Муров тип. 11. Синтеза и на секвенцијални кола. Кодирање на состојби. Минимизација на состојби. 12. Регистри. Паралелно и сериско полнење. Поместување. Ротација. 13. Асинхрони и синхрони бојачи. Модуло бројач. Кружен бројач. Џонсонов бројач Вежби: 1. Бројни системи со основа r и конверзија. Аритметички операции во бинарен броен систем. 2. Претставување на броеви со знак со комплементи (DC и RC комплемент). Аритметички операции со комплементи. 3. Бинарни кодови, тежински кодови, BCD, Грејов код. Кодови за детекција на грешки. Кодови за корекција на грешки (Хамингов код) 4. Булова алгебра 5. Прекинувачки функции. Минтерми и макстерми. Логички порти. Нивоа на интегираност 6. Минимизација на прекинувачки функции со Карнови мапи и Квин Меклавски 7. Анализа и дизајн на комбинациони логички кола 8. Мултиплексери, демултиплексери, кодери, декодери, ROM и програмибилни логички низи 9. Синхрони секвенцијални кола (флип-флопови, лечеви) 10. Анализа на секвенцијални кола. Равенки на состојба. Табела на состојба. Секвенцијални кола од Милиев и Муров тип. 11. Синтеза и на секвенцијални кола. Кодирање на состојби. Минимизација на состојби. 12. Регистри. Паралелно и сериско полнење. Поместување. Ротација. 13. Асинхрони и синхрони бојачи. Модуло бројач. Кружен бројач. Џонсонов бројач |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.2 и 16.1 |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|