Македонски јазик
| 1. | Наслов на наставниот предмет | Македонски јазик Macedonian language | |||||||||||||
| 2. | Код | F23L3S070 | |||||||||||||
| 3. | Студиска програма | Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Информатичка едукација, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, | |||||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство | |||||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Прв циклус | |||||||||||||
| 6. | Академска година / семестар 4 / Летен | 7. Број на ЕКТС кредити 6.0 | |||||||||||||
| 8. | Наставник | 
 | |||||||||||||
| 9. | Предуслови за запишување на предметот | 
 | |||||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување на знаења и компетенции за Македонскиот јазик. 
 | ||||||||||||||
| 11. | Содржина на предметната програма: Теоретски основи на културата на говорот. Теоретски основи на културата на говорот (зборувањето). Културата на говорот во служба на комуникативното совршенство. Употребата на јазичната структура на македонскиот јазик во хуманитарните и природните науки. Јазикот како систем на знаци во меѓучовечката комуникација. Говорот како сукцесивна распределба и организација на јазичните знаци. Говорната дејност како целокупност на психо-физичките процеси на говорната реализација. Поимот текст: усна и писмена реализација на текстот. Содржината на текстот. Структура на говорот. Односот говор - јазик, Осносот говор мислење, Односот говор - реалност. Односот говор - приемач (адресат). Односот говорни - неговорни структури. Правилност на говорот. Фонетски норми. Акцентски норми. Граматички норми. Поимот стандарден јазик. Односот стандарден јазик - дијалектен јазик. (1)Особини на успешниот говор. Точност на говорот. Логичност на говорот. Чистота на говорот. Изразност на говорот. Богатство на говорот. Умесност на говорот. (1) Композиција на излагањето. Јазичните стилови и културата на говорот. (1) Стилот и неговите видови. Стилските фигури и тропи. Комуникативната особина на говорот и јазичните стилови. (1)Посебно за стиловите на јазикот: уметничкиот, научниот, деловниот, публицис- тичкиот, административниот, разговорниот. Културата на говорот во практична функција. (1)Културата на говорот во научното општење. Културата на говорот во педагошката практика. Културата на говорот во јавниот настап. Културата на говорот и другите науки: психологијата, логиката, етиката, теоријата на комуникацијата и др. Психофизичките и моралните особини на говорникот. (1)Психологија на говорникот. Психологија на аудиториумот. | ||||||||||||||
| 12. | Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. | ||||||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа | |||||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа 
 | |||||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања- теоретска настава | 30 часови | |||||||||||
| 15.2. | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1. | Проектни задачи | 15 часови 
 | |||||||||||
| 16.2. | Самостојни задачи | 15 часови | |||||||||||||
| 16.3. | Домашно учење | 75 часови | |||||||||||||
| 17. | Начин на оценување | ||||||||||||||
| 17.1. | Тестови | 10 бодови | |||||||||||||
| 17.2. | Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) | 15 бодови | |||||||||||||
| 17.3. | Активности и учење | 10 бодови | |||||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 70 бодови | |||||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/ оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | Реализирани актибвности 15.2 и 16.1 | |||||||||||||
| 20. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и англиски | |||||||||||||
| 21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | механизам на интерна евалуација и анкети 
 | |||||||||||||
| 22. | Литература | ||||||||||||||
| 22.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||
| 22.2. | Дополнителна литература | 
 | |||||||||||||

