Истражувачки методи и техники за пишување

Истражувачки методи и техники за пишување

1.

Наслов на наставниот предмет

Истражувачки методи и техники за пишување

Research methods and writing techniques

2.

Код

KN-Z-04

3.

Студиска програма

Компјутерски науки, Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Софтвер за вградливи системи, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Дејан Ѓорѓевиќ проф. д-р Горан Велинов проф. д-р Марјан Гушев

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Целта н а к урсот е да ги п одготви с тудентите з а с амостојно истражување и подготвување на соодветен извештај, како и премин од обична примена кон продуцирање на научни и истражувачки резултати. По завршување на курсот се очекува студентот да - ја знае организацијата / структурата на техничките и научните извештаи - знае да користи цитати и рефернци во пишаните технички документи - го познава процесот на креирање на инженерски и научен труд, и да го познава процесот за негово публикување - го познава начинот на ревизија/рецензија на технички и научни извештаи - го разбира значењето на актуелните апликативни и научни публикации од областа - може критички да евалура и рецензира технички и научни документи - може да лоцира релевантни публикувани материјали од дадена област користејќи библиотеки, библиографии, машини за пребарување на интернет и други извори - да може да подготви и презентира кус преглед на тековни публикувани материјали од дадена научна или техничка област.

11.

Содржина на предметната програма:


Академско пишување. Quality assessment, Review of scientific work, Контруктивни кристики, организациски и етички правила, правила за цитати и референцирање, академска култура, студентско-центрирано учење, Anti-discrimination and equal opportunities. Преглед на интелектуалната сопственост и закон за копирање, опсег и видови достапни публикации, алатки за пребарување и indices, цитирање, библиографии и пребарување на citation. Процес на истражување, научни методи за истражување, извори на финансирање, пишување на предлози за истражување (проекти), оценување на предлози за истражувачки проекти, планирање на истражувачки проект, селектирање на резултати за публикување, структурирање на научни трудови, процес на оценка на научен труд, презентација на постери и трудови на конференции, публикување во академски и инженерски журнали. Прегледи на литература, читање и сумирање на релевантни трудови, цел и структура на прегледен труд, примери на предледни трудови. Истражувачка филозофија.

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

60 + 0 + 30 + 60 + 30 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

60 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

0 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

60 часови

16.2.

Самостојни задачи

30 часови

16.3.

Домашно учење

30 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

0 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

60 бодови

17.3.

Активности и учење

0 бодови

17.4.

Завршен испит

0 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

NULL

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

7625

B. Roberts

Getting the Most Out of the Research Experience What Every Researcher Needs to Know

SAGE Publications

2007

7626

R. Phelps, K. Fisher, A. Ellis

Organizing and Managing, A Practical Guide for Postgraduates

SAGE Publications

2007

7627

M. Alley

The Craft of Scientific Presentations Critical Steps to Succeed and Critical Errors to Avoid

Springer Verlag

2003

7628

Creswell, J. W.

Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. 4th Ed.

Thousand Oaks, CA: Sage

2014

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година