Интеракција човек-робот
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Интеракција човек-робот Human-Robot Interaction |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_019 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Интелигентни системи, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
доц. д-р Бојан Илијоски проф. д-р Невена Ацковска |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Предметот има за цел да се поврзат полињата на истражување на човековата природа и роботиката. Овозможува да се равијат методологии за областите роботика и когитивна психологија, да се најде попририден начин на инкорпорирање на роботите во различни сфери од човековото секојдневие. Насочува кон овозможување на поприродна интеракција меѓу луѓето и роботите. Се изучуваат и можностите за директна комуникација мозок – робот. Компетенции: По успешното завршување на овој предмет, студентот ќе биде во состојба: да ја разбира потребата на вметнување на роботите во секојдневието на луѓето и начинот на кој тие го подобруваат тоа секојдневие, да се стекне со основни знаења за користењето на повеќе роботи во различни апликативни домени како медицина, рехабилитација, социјализација, индустрија, транспорт, и да се стекне со познавање за корисноста на употребата на роботите за подобрување на социјалните капацитети на различни групи корисници
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Социјална роботика, Човек-компјутер комуникација, мулти-модални уреди, сензори и перцепција за интеракцијата човек - робот, Интеракција мозок - робот. Апликативен домен: примена во авијација, индустрија, медицина, хазардни средини. Интеракција човек-робот за специјални групи корисници: деца, постари корисници, болни луѓе. Роботи во асистивни технологии. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, вежби, самостојна работа, проектни задачи, семинарски работи |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
0 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
20 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани 15.1 и 15.2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски или англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|