Оптимизација на проекти и операциски истражувања
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Оптимизација на проекти и операциски истражувања Project optimization and operational research |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_068 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Управување во информатички технологии, Управување во информатички технологии, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Верица Бакева |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Овој предмет има следните основни цели: - Да го запознае студентот со областа проблеми и методи на операциски истражувања, проблеми на оптимизација на проекти и оптимално управување со проекти - Да го запознае студентот со методи и техники на операциски истражувања поврзани со управувчки информациски системи и информациски системи за подршка на одлучување - Да го запознае студентот со методи и техники на операциски истражувања поврзани со стратешки информациски системи и системи за бизнис интелигенција
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Теми обработени во рамките на овој предмет: - Вовед: Дефинирање на проблем, собирање податоци, модел на проблем (математички, логички...), решавање на модел, тестирање.. - Математички модели: Математичко програмирање, Мрежни модели и оптимизација, Теорија на игри, Вериги на Марков, Системи на масовно опслужување, Предвидување. Симулациија. - Управување со проекти, временска анализа (CPM/PERT), анализа на трошоци, анализа на ресурси - Оптимизациски модели во управувчки информациски системи и информациски системи за подршка на одлучување. Анализа на одлуки, детерминистички, веројатносни модели, со и без експерименти - Оптимизациски модели во стратешки информациски системи и системи за бизнис интелигенција |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Методи на учење: Предавања Вежби: дискусија базирана на примери, анализа на разни актуелни и јавно достапни примери Групно истражување, користење на релевантни програмски модули и оптимизациски софтвери Изработка на проекти (семинарски работи) и нивна одбрана |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 15 + 30 + 60 + 45 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
60 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
60 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
40 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
активност на часови |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски, англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
евалуација на содржината на предметот и реализација на наставата
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|