Содржински базирано индексирање и пребарување

Содржински базирано индексирање и пребарување

1.

Наслов на наставниот предмет

Содржински базирано индексирање и пребарување

Content-based indexing and searching

2.

Код

m23_s_072

3.

Студиска програма

Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Интелигентни системи,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Студентот ќе биде оспособен за дизајн на алгоритми за извлекување на дескриптори од неструктурирани типови на податоци, нивно интегрирање во дескрипторски јазици и дизајнирање на алгоритми за споредба на дескрипторите.

11.

Содржина на предметната програма:


Овој курс ги обезбедува принципите и начините за metadata-базирана дескрипција и семантичко збогатување на неструктурираните податоци (особено мултимедиските податоци) со цел полесно пребарување и пронаоѓање на истите. Курсот ќе ги опфаќа следните области: алгоритми за извлекување на дескриптори, прилагодување на дескрипторите преку користење на дескрипторски шеми (анотации), синтактичко и семантичко интегрирање на дескрипцијата во high-level дескрипциски јазици (онтологии), алгоритми и метрики за споредба на дескрипторите. Ќе бидат разгледани различни апликации на содржински-базираното индексирање и пребарување во биоинформатика, медицина, екоинформатика, мултимедија и други дисциплини.

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, практични вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

60 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

0 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

45 часови

16.2.

Самостојни задачи

45 часови

16.3.

Домашно учење

30 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

15 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

45 бодови

17.3.

Активности и учење

15 бодови

17.4.

Завршен испит

0 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

реализирани активности 15 и 16

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

7697

P. Zezula, G. Amato, V. Dohnal, M. Batko

Similarity Search: The Metric Space Approach

Springer

2005

7698

B.S. Manjunath, P. Salembier, T. Sikora

Introduction to MPEG-7

Wiley

2002

7699

C. Yu

High-Dimensional Indexing: Transformational Approaches to HighDimensional Range and Similarity Searches

Springer

2002

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година