Е-бизнис

Е-бизнис

1.

Наслов на наставниот предмет

Е-бизнис

e-Business

2.

Код

m23_w_054

3.

Студиска програма

Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Интелигентни системи, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Управување во информатички технологии, Еко-информатика, Интернет технологии и сајбер безбедност, Софтвер за вградливи системи, Управување во информатички технологии,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Зимски

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Димитар Трајанов проф. д-р Гоце Арменски

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


По завршувањето на курсот се очекува студентот ги разбира е-бизнис моделите. Да ги разбира придобивките за компаниите од е-бизнисот. Да знае да креира бизнис планови за е-комерција. Да ги применува технологиите за е-бизнис.

11.

Содржина на предметната програма:


Модели и концепти за е-Бизнис. Бизнис модели во напредните области за е-Комерција. Мобилна комерција, Примена на Вештачка Интелигенција во е-Бизнис, Ситеми за on-line плаќање. Оnline продажба и сервиси. Online содржини и медиуми. Социјални мрежи, аукции и портали. Колаборативна комерција. Етички, социјални и политички аспекти на Е-бизнисот. Бизнис план: Физибилити анализи. Анализа на индустријата. Анализа на пазарот. План за маркетинг. Тим за управување. Операционен план. Финансиски проекции. Презентација на бизнис планот.

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

45 + 15 + 30 + 50 + 40 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

45 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

15 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

50 часови

16.2.

Самостојни задачи

30 часови

16.3.

Домашно учење

40 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

45 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

50 бодови

17.3.

Активности и учење

10 бодови

17.4.

Завршен испит

0 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

реализирани активности

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

6927

Kenneth C. Laudon, Carol Guercio Traver

E-commerce 2020-2021,Business, Technology and Society 16Th Edition Global

Pearson Education

2020

6928

Dave Chaffey, Tanya Hemphill, David Edmundson-Bird

Digital Business and E-Commerce Management 7th Edition

Pearson Education

2019

6929

Georgi Zdravkov Georgiev

Statistical Methods in Online A/B Testing: Statistics for data-driven business decisions and risk management in e-commerce

Independently published

2019

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година