Податочно рударење
1.  | 
                    Наслов на наставниот предмет  | 
                    
                         Податочно рударење Data Mining  | 
                |||||||||||||||||||||||
2.  | 
                    Код  | 
                    F23L3S150  | 
                |||||||||||||||||||||||
3.  | 
                    Студиска програма  | 
                    
                         Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Статистика и аналитика на податоци,  | 
                |||||||||||||||||||||||
4.  | 
                    Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)  | 
                    
                         Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство  | 
                |||||||||||||||||||||||
5.  | 
                    Степен (прв, втор, трет циклус)  | 
                    Прв циклус  | 
                |||||||||||||||||||||||
6.  | 
                    Академска година / семестар 3 / Летен  | 
                    7. Број на ЕКТС кредити 6.0  | 
                |||||||||||||||||||||||
8.  | 
                    Наставник  | 
                    
                         проф. д-р Билјана Тојтовска Рибарски доц. д-р Бојан Илијоски  | 
                |||||||||||||||||||||||
9.  | 
                    Предуслови за запишување на предметот  | 
                    Веројатност и статистика или Математика 3 или Основи на теорија на информации или Бизнис Статистика  | 
                |||||||||||||||||||||||
10.  | 
                    Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со методи за идентификација на валидни, нови, корисни и разбирливи шеми во податоци и откривања на нови знаења. Претпроцесирање на податоците. Вовед во предиктивни модели од податоците: класификација, регресијa. Откривање на кластери. Совладување на техники за собирање на податоци, нивно траксформирање во облик погоден за интерно користење и нивно зачувување. 
  | 
                ||||||||||||||||||||||||
11.  | 
                    Содржина на предметната програма: 1. 1. Вовед, примери за примена на методите на податочно рударење. Типови на податоци. Мерки на сличност и растојание меѓу податоците: мерки на сличност и растојание за номинални и бинарни. Стандардизација на нумерички атрибути. Мерки на растојание за нумерички атрибути: Растојание на Минковски и специјални видови, косинусно растојание, евклидско ратојание, Махаланобиево растојание. Растојание меѓу податоци со мешани атрибути. 2. Техники за претпроцесирање на податоци: Квалитет на податоци, чистење на податочно множество, Интегрирање на податоци, редукција на податоци, трансформација на податоци и дискретизација на податоци. 3. Напредна визуелизација на податоците. 4. Модели за предвидување, регресиони модели. Напредни концепти (анализа на резидуали, confounding, adjustment, толкување на резултати) 5. Класификација. Надгледувано и ненадгледувано учење. Класификација со дрва на одлучување. LDA класификација 6. Кластерирање и евалуација на кластери. 7. Детекција и справување со аутлаери 8. Евалуација на модели 9. Анализирање на временски податоци и временски серии 10. Екстрахирање, трансформирање и зачувување на податоци (Extract, Тransform, Load) 11. Екстрахирање, трансформирање и зачувување на податоци (Extract, Тransform, Load) 12. Завршен проект  | 
                ||||||||||||||||||||||||
12.  | 
                    Методи на учење: предавања, аудиториски вежби, лабораториски вежби, проектни задачи, домашни задачи, разработка на програмски пакет со методи за податочно рударење  | 
                ||||||||||||||||||||||||
13.  | 
                    Вкупен расположив фонд на време  | 
                    6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа  | 
                |||||||||||||||||||||||
14.  | 
                    Распределба на расположивото време  | 
                    30 + 45 + 0 + 30 + 75 = 180 часа 
  | 
                |||||||||||||||||||||||
15.  | 
                    Форми на наставните активности  | 
                    15.1.  | 
                    Предавања- теоретска настава  | 
                    30 часови  | 
                |||||||||||||||||||||
15.2.  | 
                    Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа  | 
                    45 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||
16.  | 
                    Други форми на активности  | 
                    16.1.  | 
                    Проектни задачи  | 
                    30 часови 
  | 
                |||||||||||||||||||||
16.2.  | 
                    Самостојни задачи  | 
                    0 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||
16.3.  | 
                    Домашно учење  | 
                    75 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||
17.  | 
                    Начин на оценување  | 
                ||||||||||||||||||||||||
17.1.  | 
                    Тестови  | 
                    10 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||
17.2.  | 
                    Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)  | 
                    30 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||
17.3.  | 
                    Активности и учење  | 
                    10 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||
17.4.  | 
                    Завршен испит  | 
                    60 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||
18.  | 
                    Критериуми за оценување (бодови/ оценка)  | 
                    до 50 бода  | 
                    
                         5 (пет) (F)  | 
                ||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода  | 
                    6 (шест) (E)  | 
                ||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода  | 
                    7 (седум) (D)  | 
                ||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода  | 
                    8 (осум) (C)  | 
                ||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода  | 
                    9 (девет) (B)  | 
                ||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода  | 
                    
                         10 (десет) (A)  | 
                ||||||||||||||||||||||||
19.  | 
                    Услов за потпис и полагање на завршен испит  | 
                    Реализирани активности 15, 16  | 
                |||||||||||||||||||||||
20.  | 
                    Јазик на кој се изведува наставата  | 
                    
                         македонски и англиски  | 
                |||||||||||||||||||||||
| 
                         21.  | 
                    
                         Метод на следење на квалитетот на наставата  | 
                    механизам на интерна евалуација и анкети 
  | 
                |||||||||||||||||||||||
22.  | 
                    Литература  | 
                ||||||||||||||||||||||||
22.1.  | 
                    Задолжителна литература  | 
                ||||||||||||||||||||||||
                        
  | 
                |||||||||||||||||||||||||
| 
                         22.2.  | 
                    
                         Дополнителна литература  | 
                
                    
  | 
                
                
            |||||||||||||||||||||||
