Деловно моделирање

Деловно моделирање

1.

Наслов на наставниот предмет

Деловно моделирање

Business modeling

2.

Код

m23_w_012

3.

Студиска програма

Data science in computer science and engineering, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Зимски

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Марјан Гушев

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Цели на предметната програма • Овој предмет е мотивиран од верувањето дека е подобро да се создаде точен производ отколку да се создаде производот точно. Основите за да се постигне ова се двострани: • да може да се моделираат и анализираат деловните факти и процеси и • да се прилагодат деловните модели кон потребите. • Предметот ќе ги применува спецификите на UML и ќе воведе нови својства, како на пример, дијаграм на договорот (Contract Diagram). Конверзијата се спроведува со развивање на Gap-Navigator, кој е поим кој се темели на рафинирањето на софтверот. Во предметот ќе се разгледаат различни деловни модделирања, вклучувајќи ги B2C (Business to Customer), B2B (Business to Business), … • Во текот на предметот ќе бидат прикажани и разгледувани реални примери од мали и средно големи претпријатија (SME - small and medium sized enterprises) Компетенции По успешното завршување на овој предмет, студентот ќе биде во состојба да: • ги моделира работите и деловните процеси користејќи го UML; • им пристапува на современите деловни практики и воспоставува основа за подобрување на процесите; • создава модели кои точно ја прикажуваат природата на бизнисите; • воспоставува деловни шаблони за да ги реши најчесто појавуваните проблеми; • ги структурира моделите со цел да ги максимизира организациониот придонес; • го трансформира деловниот модел во модел на потребите

11.

Содржина на предметната програма:


• Зошто се потребни моделите? • Мерење на деловниот статус • Опис на современите бизниси (различни примери и сценарија) • Идентификација на деловните процеси • Реализација на деловните процеси • Интеракција меѓу корисничките реализации • Автоматизација на процесите • Премин од деловниот модел кон модел на потребите

12.

Методи на учење:


Предавања, вежби, самостојна работа, проектни задачи, семинарски работи

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 30 + 30 + 50 + 40 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

30 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

50 часови

16.2.

Самостојни задачи

30 часови

16.3.

Домашно учење

40 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

0 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

50 бодови

17.3.

Активности и учење

0 бодови

17.4.

Завршен испит

0 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

реализирани 15.1 и 15.2

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски или англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

интерна евалуација и анкети, според модел даден во глава 8.5

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

6206

A. Osterwalder, Y. Pigner

Business model generation

Wiley and sons

2010

6207

M. Bridgeland, R. Zahavi

Business modeling

Morgan Kaufman

2009

6208

0

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година